سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش شطرنج به صورت حرفه ای

بازی انفجار آنلاین

بازی اساسی

 

بازیکنان به نوبت یک قطعه از رنگ خودشان را حرکت می دهند. ابتدا سفید حرکت می کند. هر قطعه طبق قوانین مختلف جابجا می شود اما هیچ دو قطعه ای نمی تواند یک مربع را اشغال کند. اگر یک قطعه به گونه ای حرکت کند که موقعیت نهایی آن یک مربع باشد که توسط یک قطعه مخالف اشغال شده است ، قطعه مقابل "گرفته" یا "گرفته" می شود و از صفحه برداشته می شود. گرفتن آن اجباری نیست. گفته می شود که هر مربعی که توسط یک قطعه به داخل آن منتقل شود ، توسط آن قطعه "حمله" می شود. هنگامی که یک قطعه به موقعیتی منتقل می شود که به میدان اشغال شده توسط پادشاه حریف حمله کند ، پادشاه در "چک" است و بازیکنی که قطعه را حرکت داده باید به وضوح بگوید "چک".

 

King - یک فضا را به هر جهت به صورت مورب یا متعامد حرکت می دهد ، به استثنای اینکه پادشاه نمی تواند بر روی مربعی حرکت کند که توسط قطعه مخالف مورد حمله قرار گیرد.

 

Queen - به تعداد دلخواه فضاها را به هر جهت ، مورب یا متعامد حرکت می دهد اما نمی تواند از روی قطعه دیگری بپرد.

 

Rook - به تعداد دلخواه فضاها را به صورت متعامد حرکت می دهد اما نمی تواند از روی قطعه دیگری عبور کند.

 

بیشاپ - هر تعداد از فضاها را به صورت مورب حرکت می دهد اما نمی تواند از روی قطعه دیگری پرش کند.

 

شوالیه - یک مربع را به صورت متعامد و سپس یک مربع را به صورت مورب حرکت می دهد. شوالیه تنها قطعه ای است که می تواند از روی قطعات دیگر بپرد.

 

پیاده - اولین حرکت پیاده می تواند یک یا دو مربع به جلو باشد. پس از آن ، حرکت استاندارد پیاده حرکت یک مربع به جلو است. با این حال ، پیاده تنها قطعه ای است که هنگام گرفتن متفاوت حرکت می کند: - یک پیاده با حرکت یک مربع به جلو به صورت مورب ، قطعه دیگری را می گیرد.