سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودکان از بازی ها چه تاثیراتی میگیرند

بازی انفجار آنلاین

برای تمرین معاشرت و برقراری روابط دوستانه زمان کودک خود را برای تعامل با دوستان در نظر بگیرید.
کودک خود را تشویق کنید تا حرکات مختلفی را در یک محیط امن امتحان کند - به عنوان مثال ، پریدن از کوه ، تاب خوردن ، کوهنوردی و انجام سالوتورو.
مدت زمان صفحه نمایش را به سطح سالم محدود کنید. رسانه های متناسب با سن می توانند برای کودکان بزرگتر مزایایی داشته باشند ، خصوصاً اگر آنها را تماشا کنید و با آنها بازی کنید. اما تعاملات اجتماعی و بازی در زمان واقعی برای کودکان بسیار بهتر از رسانه های دیجیتال برای یادگیری است.
مدرسه کودک خود را تشویق کنید که علاوه بر رویکردهای یادگیری ساختاریافته مانند خواندن ، حفظ کردن و کاربرگ ، رویکردهای یادگیری و بازی را ارائه دهد.
به عنوان یک شکننده استرس سمی بازی کنید
علاوه بر تقویت سلامت و رشد کودک ، بازی به ایجاد روابط ایمن ، پایدار و پرورشی که در برابر استرس سمی ایجاد می شوند و تاب آوری اجتماعی-عاطفی کمک می کند. طبق AAP ، لذت متقابل و تعامل یک به یک که در حین بازی اتفاق می افتد ، می تواند پاسخ استرس بدن را مدیریت کند. در یک مطالعه ، کودکان 3 تا 4 ساله که از ورود به پیش دبستانی مضطرب بودند ، در مقایسه با همکلاسی هایی که به یک داستان گوش می دادند ، دو برابر بیشتر احساس استرس می کردند که اجازه دهند 15 دقیقه بازی کنند.
انواع بازی: آن را مخلوط کنید
انواع مختلف بازی مزایای مختلفی برای کودکان دارد:
اسباب بازی ها و اشیا بازی
هنگام بازی با یک شی مانند اسباب بازی ، نوزادان از مهارت های حسی-حرکتی خود برای کشف ویژگی های آن و انجام "آزمایشات" مانند یک دانشمند کوچک استفاده می کنند. به عنوان مثال ، برای یادگیری اینکه یک شی جامد است ، ممکن است آن را به زمین بکوبند. کودکان در سنین پیش دبستانی نیز از اشیا برای ایجاد تفکر و مفاهیم انتزاعی مانند نمادگرایی استفاده می کنند ، به عنوان مثال از موز به عنوان تلفن ، همراه با اشتراک و نوبت استفاده می کنند.