سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه سن بدن خود را محاسبه کنیم

بازی انفجار آنلاین

3812/5000

محاسبه سن بدن می تواند راهی برای یادگیری اینکه آیا شما زندگی سالم و جوانی بیشتری را سپری می کنید یا نه ، اما این یک سنجش دقیق و دقیق علمی نیست و جایگزین تشخیص حرفه ای نمی شود. محاسبه سن واقعی شما که به آن "سن تقویمی" نیز گفته می شود آسان است ، اما گرفتن یک عدد برای سن بیولوژیکی شما شامل گذراندن لیستی از آزمایش های بدنی و ارزیابی سبک زندگی فعلی شما است. عددی که دریافت می کنید می تواند چیزهای زیادی در مورد عادات سلامتی شما باشد و می تواند در تعیین چگونگی ایجاد تغییر در زندگی مفید باشد ، خصوصاً اگر می خواهید با افزایش سن تقویمی سن بیولوژیکی شما پایین بیاید!
روش 1
آزمایش تهویه مطبوع

تصویری با عنوان سن بدن خود را محاسبه کنید مرحله 1
1
میزان نبض استراحت خود را پیدا کنید. قلب یکی از مهمترین اندام های بدن است و قلب کاملاً مطبوع و سالم قسمت عمده ای از رفاه عمومی است. قلب طبیعی معمولاً بین 60 تا 100 بار در دقیقه می زند. نرخ خود شما در حالت ایده آل نباید در هنگام استراحت سریعتر و کندتر از این باشد ، اگرچه برخی از ورزشکاران نخبه در هر دقیقه کمتر از 50 می شوند. دو انگشت اول دست راست خود را در داخل مچ دست چپ دقیقاً زیر انگشت شست ، روی یکی از شریانهای اصلی قرار دهید. شما باید احساس نبض کنید. تعداد ضربان های قلب را برای 15 ثانیه بشمارید و سپس آن تعداد را در 4 برای ضربان های قلب خود در دقیقه ضرب کنید. [1]
به طور کلی ، میزان استراحت کمتر نشان می دهد که قلب شما قوی است. نرخ بالاتر به این معنی است که قلب شما برای انجام همان مقدار کار مجبور است بیشتر کار کند - ضعیف تر و کارآمدتر است.
اگر ضربان استراحت شما 100 ضربان در دقیقه یا بیشتر است ، 1 را به سن تقویمی اضافه کنید.
تصویری با عنوان سن بدن خود را محاسبه کنید مرحله 2
2
انعطاف پذیری خود را آزمایش کنید. هنوز می توانید انگشتان پا را لمس کنید؟ انعطاف پذیری با افزایش سن کاهش می یابد و می تواند در بدن افراد مسن توسط تعدادی از عوامل مانند افزایش کم آبی ، تغییر در ساختار شیمیایی بافت ها ، از دست دادن فیبر عضلانی با فیبرهای کلاژن و افزایش رسوبات کلسیم محدود شود. انعطاف پذیری شما به شما احساس کلی سلامتی می دهد. [2] پشت را صاف ، پاها را کنار هم قرار داده و دست ها را از سطح شانه مقابل خود بیرون بگذارید. کنار پاهایتان ، نقطه ای را که درست زیر نوک انگشتان است ، روی زمین مشخص کنید و سپس به آرامی به جلو بروید ، پاها را صاف نگه دارید. جایی که نوک انگشتان شما می رسد را علامت گذاری کنید و فاصله دو علامت را در اینچ اندازه بگیرید.
به کجا رسیدید؟ هرچه دورتر بهتر باشد ، زیرا نشان می دهد که بدن شما هنوز شاداب و جوان است.
اگر توانستید به کمتر از 5 اینچ برسید ، یکی را اضافه کنید. اگر 10 اینچ یا بیشتر دارید یکی را کم کنید. اگر بین 5 تا 10 اینچ بودید نه اضافه کنید و نه کم کنید.
تصویری با عنوان سن بدن خود را محاسبه کنید مرحله 3
3
قدرت خود را بسنجید. چقدر قوی هستی؟ به طور کلی ، افراد تا سن حدود 30 سالگی عضله می گیرند. با این حال ، بعد از آن ، ما به تدریج توده عضلانی و از این رو ، قدرت بدنی را از دست می دهیم. افراد بالای 30 سال که بی تحرک هستند می توانند در هر دهه 3 تا 5? از توده عضلانی خود را از دست بدهند و حتی افراد فعال بدنی نیز مقداری از دست می دهند. این کاهش توده عضلانی - سارکوپنیا نامیده می شود - به معنی از دست دادن قدرت و تحرک است و در افراد مسن می تواند خطر ضعف ، افتادن و شکستگی استخوان را افزایش دهد. [3] قدرت خود را بسنجید. تا آنجا که می توانید فشارهای اصلاح شده (روی زانو) را بدون توقف انجام دهید ، بدن را در یک خط مستقیم نگه دارید و سینه خود را در فاصله چهار اینچ از زمین پایین بیاورید. ادامه دهید تا جایی که دیگر نمی توانید کاری انجام دهید.
مانند انعطاف پذیری ، قدرت بیشتر نیز بهتر است. اگر توانستید تعداد بالایی از فشارها را انجام دهید ، احتمالاً از نظر عضلانی و مقاومت بدنی بسیار خوبی دارید.
اگر کمتر از 10 فشار انجام داده اید ، 1 را اضافه کنید. نه برای 10-19 اضافه کنید و نه کم کنید. اگر به بیست فشار رسیدید ، 1 را کم کنید. بیش از 30 عدد دو عدد را کم کنید.